känslornas blogg

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

olycklig kärlek!

Av Sinnan Hammar - 4 februari 2013 13:42

Finns det något värre än att vara olyckligt kär? Jag kan inte komma på något just nu iaf. Åtminstone inte något jag själv fått erfara. (Krig, svält, våldtäkt och sånt spelar liksom i en helt annan liga, så det räknas inte just nu).


Alla har nog varit med om det nån gång? Alla har varit drabbade. Krossade. Drunknat i en bottenlös avgrund fylld med känslomässig sörja bestående av obesvarade frågor, mörker och tårar. Själv har jag bara drabbats ett par gånger. (Den ena gången var när jag gick i sjunde klass). Jag skyr olycklig kärlek som pest, så till den milda grad att jag hellre backar än riskerar att bli sårad.


Vågar aldrig satsa 100 % om mitt hjärtegull inte satsar minst det dubbla, utan bygger istället upp murar för att skydda mig själv. Fegt. Jag vet. Men jag har även haft förmånen att få uppleva äkta lycklig sprudlande kärlek. Flera gånger. Ibland känns det helt rätt och då vågar jag satsa. Och sen har det i och för sig alltid gått åt h-vete förr eller senare. Och det kan också göra fruktansvärt ont. Men jag ångrar inget utan är innerligt tacksam för den tid det varade. Och jag har inte gett upp hoppet. En dag, nån dag, kanske imorgon, eller om tio år, så kommer jag att träffa Mrs Right. Det vet jag.


Samtidigt i min närhet har jag en ung flicka,18 år,som har kärleksbekymmer.Det gör mig så ont att se henne ledsen och mitt hjärta vill nästan brista då jag hör hennes gråt.


Att ge råd känns inte rätt,däremot att lyssna och visa respekt för hennes känslor, även om jag i mitt inre snuddar vid tanken: Kära barn han är inte kär i dig längre.


Olycklig kärlek kan göra så förtvivlat ont,framtiden kan kännas totalt svart,det har jag egen erfarenhet av, men trots det svåra så kommer en dag en lättnad och till och med glädje.


Att tro detta mitt i sin kärlekssorg känns dessvärre omöjligt,så var det i alla fall för mig,men trots allt blev livet bra igen. I morgon ska jag bjuda den ledsna 18-åringen på pannkakor, kanske fel avmig men jag vet inte vad jag ska göra själv?! vill så gärna hjälpa till.


Varför allt detta svammel? Jo för att jag har snöat in på Adeles - “Rolling In The Deep”. Jag kan inte få nog av den låten. Den är underbar samtidigt som texten är vansinnigt sorglig, och hennes hennes röst är hjärtskärande. Det gör ont ända längst in i mitt pansarklädda stackars hjärta…


Finns en sak ni kan göra gott folk för att ni ska känna er bättre till mods... be till gud, be om att han ska hjälpa er att hitta den rätta för er, be om att det ska ta sin tid alltså inte hastas fram, be om att den heliga anden ska komma till er och ge er kraft att inte sukta så fort efter kärleken!  ha det så bra gott folk jag älskar er verkligen pusssss hejsvejs

 
 
Ingen bild

Sandra från sommaren 09

4 februari 2013 17:16

Vet inte fall du kommer ihåg mig men måste skriva detta du har verkligen förändrats så mycket till det bättre! :) jag är verkligen överlycklig över detta, hur du verkligen har blivit förändrad. jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men tack iallafall!

mvh Sandra klasson

ps: har du telefon nr man kan få av dig! :D

Sinnan Hammar

4 februari 2013 17:20

Tack gumman! Kommer ihåg dig, du och din vän Felicia! :) Tackar verkligen för din kommentar det gjorde min dag! :P

tyvärr ger jag inte ut det till massa folk utan vill du ha kontakt med mig så kan du juh alltid att adda mig på facebook eller skicka e-mail på sinnan8907@hotmail.com

Mvh Sinnan Hammar :)

 
Kerstin

Kerstin

4 februari 2013 21:47

word

http://cherryfool.blogg.se

 
Ingen bild

Din raring #1

8 augusti 2015 22:46

Finns här för dig <3

 
Ingen bild

elsa

8 augusti 2015 22:46

Finns här för dig gbn <3 /raring #2

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinnan Hammar - 1 februari 2013 12:55

 Det finns så mycket olycklig kärlek. Jag vet för ni skriver till mig om den hela tiden. Alla mejl och alla kommentarer med 'kärlek' i ämnesraden, jag läser och jag får ont i hjärtat över all olycklig kärlek som inte borde finnas. Alla ni underbara m...

Av Sinnan Hammar - 31 januari 2013 15:54

Det första de flesta människor tänker på när de hör ordet kärlek är förälskelse - att man är kär i en person. Men kärlek är så mycket mer än så. Kärlek är helt fantastiskt. Kärlek är livet. Kärlek är en känsla som alla människor borde få uppleva. Båd...

Av Sinnan Hammar - 29 november 2012 13:16

Hej turken här igen! Har inte skrivit på ett tag men har haft så mycket att göra! Nu iallafall till ämnet som jag har tänkt på en del: Det där med att kämpa eller ge upp. Stanna eller gå. Det där med att veta vad som är rätt, att ensam i en tvåsam...

Av Sinnan Hammar - 19 november 2012 16:18

Heeeeej Turken hära kände att jag behövde skriva av mig lite!   Ämnet är vad folk förändras på alla år som går även jag..   Vad mycket som händer egentligen på ett år. Man kan känna att ett år går snabbt men inte förrän man stannar och känner...

Av Sinnan Hammar - 16 november 2012 11:53

Turken här igen!   Blir inget Ribbingebäck för mig i helgen har haft en del att ta igen så nu blir det lo hela helgen iallafall tills på lördag!   Dagens ämne blir synen jag själv har på Kärleken.   Min syn på kärlek är inte detsamma so...

Ovido - Quiz & Flashcards