känslornas blogg

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

Tiden förändras men kärlekenspråk består.

Av Sinnan Hammar - 11 oktober 2012 11:36

Heeeeej bloggen turken är tillbaka...


Mycket har hänt sen sist men nu börjar vi om på nya stapeln. Ämnet som jag tänkte prata om idag är Kärlek och hur svårt det är att visa, låter kanske lite bögigt eller ett ämne vi killar inte ska veta men tyvärr grabbar turken är den grabben som skiljer sig från mängden av grabbar och kan mycket om ämnet kärlek, och som även vågar visa alla människor kärlek på alla sätt!


Kärlek är något som är gränslös och finns över hela världen, kärleken är ett språk som vi alla förstår… det har en betydelse för oss alla, om någon säger "Jag älskar dig", "I love you" eller "Te amo". Kärlek och värme är något som berör och är tillägnad mellan två eller flera individer och oavsett om du är en vit man, svart kvinna eller om du är judinna eller kristen, hetero- eller homosexuell. 

Våga stå upp för kärleken, när du ser att någon försöker beröva någons rätt att vilja visa kärlek för någon medmänniska. Våga säg i från, när någon inte får möjlighet att visa sin kärlek. Våga tro på mänsklighet – ord är starkare än våld! Säg till och säg i från, för allas möjlighet att visa, och få, kärlek i vardagen


Tack för mig har ni problem så är det bara att skicka mail så hjälper jag med era problem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinnan Hammar - 4 februari 2013 13:42

Finns det något värre än att vara olyckligt kär? Jag kan inte komma på något just nu iaf. Åtminstone inte något jag själv fått erfara. (Krig, svält, våldtäkt och sånt spelar liksom i en helt annan liga, så det räknas inte just nu).   Alla har nog...

Av Sinnan Hammar - 1 februari 2013 12:55

 Det finns så mycket olycklig kärlek. Jag vet för ni skriver till mig om den hela tiden. Alla mejl och alla kommentarer med 'kärlek' i ämnesraden, jag läser och jag får ont i hjärtat över all olycklig kärlek som inte borde finnas. Alla ni underbara m...

Av Sinnan Hammar - 31 januari 2013 15:54

Det första de flesta människor tänker på när de hör ordet kärlek är förälskelse - att man är kär i en person. Men kärlek är så mycket mer än så. Kärlek är helt fantastiskt. Kärlek är livet. Kärlek är en känsla som alla människor borde få uppleva. Båd...

Av Sinnan Hammar - 29 november 2012 13:16

Hej turken här igen! Har inte skrivit på ett tag men har haft så mycket att göra! Nu iallafall till ämnet som jag har tänkt på en del: Det där med att kämpa eller ge upp. Stanna eller gå. Det där med att veta vad som är rätt, att ensam i en tvåsam...

Av Sinnan Hammar - 19 november 2012 16:18

Heeeeej Turken hära kände att jag behövde skriva av mig lite!   Ämnet är vad folk förändras på alla år som går även jag..   Vad mycket som händer egentligen på ett år. Man kan känna att ett år går snabbt men inte förrän man stannar och känner...

Ovido - Quiz & Flashcards