känslornas blogg

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

vi människor förändras antingen till det bättre eller det sämre men sluta aldrig tro!!

Av Sinnan Hammar - 13 november 2012 11:28

HEeeeej turken här igen!

 

Jag har nog aldrig känt mig så härstark förut och speciellt när snackisen på lo är hur snygg jag verkligen är och efter street misson i helgen då jag står och pratar med bernt så kommer det fram en tjej och kille som va lite sådära fulla och säger du är skitsnygg 5 gånger, så folk började dividera om allt möjligt fall jag mutar människor för att dom ska säga så......

 

men nu till ämnet för dagen hur vi människor förändras så pass mycket att vi inte själv märker av det!

 

Folk förändras, det gör vi hela tiden. När jag menar "vi" så menar jag vi alla. För genom att man växer upp så blir man äldre oftast mer inteilligentare och mer "vuxen", klart man förändras då. Men jag som person hatar när man har en vän som förändrats på grund av att den påverkas av andra människor.

 

Jag har och har haft flera vänner som har varit mig så sjukt nära men som idag känns helt främmande. Varför? Jo för att både jag och de har förändrats och glidit/växt ifrån varandra. Det är en sak, då har man helt enkelt mognat ifrån varandra. Men jag har en hel del vänner som umgås med fel umgänge, det har även jag gjort.

Som har gått från att ha varit som mina själbröder och systrar till att ha börjat med en massa skit, blivit falska och att de går runt och tror sig.

 

Men det som sårar mig så otroligt är att en person kan förändras så mycket på grund av materia. Och då menar jag alkohol, tjejer, killar, andra vänner osv. Det kan förändra en person TOTALT, det är det som gör mig så förbannad. Då växer inte två kompisar ifrån varandra. Utan någon av dem tvingas se på när ens vän bara försvinner mer och mer. Det är hemskt, men vet ni vad det hemskaste är?

 

Att man inte kan göra någonting åt det. Inte förrän den personen inser det SJÄLV och själv tar tag i saken. Så länge den personen inte har någon vilja så kommer aldrig någon förändring ske. Det kommer inte hända något fastän 1000 personer hjälper den, fastän den får hjälp. Man måste själv försöka och känna VILJAN. När man gör det, då kan man göra nästan vad som helst.

 

Jag vet att om vissa av mina vänner bara hade kämpat så hade de fått tillbaka sina gamla liv, men det gör de inte. De har gett upp för att de inte tror de funkar. Man ser barra livsglädjen gå ut ur dem mer om mer för varje dag som går. Jag kämpade, jag gjorde dumma saker. Jag rymde hemifrån. Jag svek familjen och vänner men framför allt mig själv. Men vet ni? En dag bestämde jag mig för att jag inte ville sluta upp som vissa av mina vänner gjort. Kolla på mig idag, VISST jag gör FEL, jag provar nya saker och tar nya steg i livet. Men nu vet jag i alla fall konsekvenserna och jag är starkare än någonsin.

 

Idag så är jag en sådan mycket starkare människa och vet ni vad det beror på? Det beror inte på att jag fått någon hjälp, för det fick jag inte. Utan för att JAG tog STEGET och jag hade VILJAN själv och för att JAG ville RÄTTA upp MITT EGET LIV! Ni där ute som kämpar för någon vän som har det svårt måste backa. Jag KÄMPADE/KÄMPAR som FAN för en vän, men jag ser ingen förbättring, det spelar ingen roll vad jag säger i slutändan. Visst personen tar åt sig och säger "Ja, jag ska bättra mig". Men jag VET att det är tomma ord som BARA kommer förbli sanna om jag själv får se att personen förändras med egna ögon. Men för gudsskull älskade bloggläsare, sluta aldrig kämpa. Livet är svårt men vi människor kommer klara oss genom detta, med styrkan och viljan klarar vi allt. Jag lovar! bless you all!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinnan Hammar - 4 februari 2013 13:42

Finns det något värre än att vara olyckligt kär? Jag kan inte komma på något just nu iaf. Åtminstone inte något jag själv fått erfara. (Krig, svält, våldtäkt och sånt spelar liksom i en helt annan liga, så det räknas inte just nu).   Alla har nog...

Av Sinnan Hammar - 1 februari 2013 12:55

 Det finns så mycket olycklig kärlek. Jag vet för ni skriver till mig om den hela tiden. Alla mejl och alla kommentarer med 'kärlek' i ämnesraden, jag läser och jag får ont i hjärtat över all olycklig kärlek som inte borde finnas. Alla ni underbara m...

Av Sinnan Hammar - 31 januari 2013 15:54

Det första de flesta människor tänker på när de hör ordet kärlek är förälskelse - att man är kär i en person. Men kärlek är så mycket mer än så. Kärlek är helt fantastiskt. Kärlek är livet. Kärlek är en känsla som alla människor borde få uppleva. Båd...

Av Sinnan Hammar - 29 november 2012 13:16

Hej turken här igen! Har inte skrivit på ett tag men har haft så mycket att göra! Nu iallafall till ämnet som jag har tänkt på en del: Det där med att kämpa eller ge upp. Stanna eller gå. Det där med att veta vad som är rätt, att ensam i en tvåsam...

Av Sinnan Hammar - 19 november 2012 16:18

Heeeeej Turken hära kände att jag behövde skriva av mig lite!   Ämnet är vad folk förändras på alla år som går även jag..   Vad mycket som händer egentligen på ett år. Man kan känna att ett år går snabbt men inte förrän man stannar och känner...

Ovido - Quiz & Flashcards