känslornas blogg

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

hur vi tänker angånde ett nytt förhållande..

Av Sinnan Hammar - 29 november 2012 13:16

Hej turken här igen!
Har inte skrivit på ett tag men har haft så mycket att göra! Nu iallafall till ämnet som jag har tänkt på en del:
Det där med att kämpa eller ge upp. Stanna eller gå. Det där med att veta vad som är rätt, att ensam i en tvåsamhet avgöra om just den här relationen ger mer energi än den tar, om den är värd ännu en sväng, ännu en satsning, ännu en risk att misslyckas och landa pladask med ansiktet mot gruset och inte orka resa sig igen.

Det finns de som ger upp för att de flyktigt funderat över om det är rätt och eftersom de ens tänker så kan det inte vara rätt för när det är rätt så bara vet man det och så gör de slut och lämnar allt utan chans till förbättring.

Det finns de som håller ut och kämpar för omgivningens skull, eller ekonomins, kanske för de svidande minnena av tiden då han ännu uppvaktade henne eller hon ännu stöttade honom eller de gjorde sin första resa till Thailand och inte kunde sluta kyssas där i tidvattenbrynet på Khao Lak.

Det finns också de som stannar av ren och skär panikångest inför tanken att leva ensamma.

Det pratas om att nittiotalisterna är de som ?tar kärnfamiljen tillbaka?, att de gifter sig eller planerar att gifta sig tidigt och prioriterar barn och familjebildning framför karriärhets och resedrömmar. Nittiotalisterna, de är som äldst drygt 20 år gamla och har rimligtvis vuxit upp under liknande omständigheter som vi. Nu är jag lite oklar över vilka jag menar med vi, men jag antar att jag tänker främst på folk i min ålder, tidiga/sena åttitalister.

Vi som är uppvuxna med, marinerade i, lyxproblemet VALMÖJLIGHETER. Allt är möjligt, du kan om du vill, du kan plugga till vad du vill men glöm för guds skull inte att backpacka lite i Asien först. Och gud förbjude att du skulle ?nöja dig? i en relation och gå miste om de där tusen åter. Är det inte så, att den där pressen som lätt uppstår när man har för många valmöjligheter också smittar av sig på hur folk väljer sina relationer? Som att någon slags självvalt Sex and the city-liv skulle väga tyngre, och bättre spegla den unga självständiga människan, en karriärist med minst åtta varmhållna dejter i telefonboken? Eller att ett förhållande måste vara ?perfekt? på alla nivåer för att det ska vara ?värt det??

Jag vet inte, jag fattar faktiskt inte heller. Jag vet inte om det är ute att ?nöja sig?. Men vad säger ni, finns det ens något allmängiltigt förhållningssätt? När är det läge att kämpa och hur vet man om det är dags att ge upp och gå vidare? Det var allt för mig ha det bäst!

God bless you al hälsningar turken

 
 
Ingen bild

HD

4 december 2012 17:24

DIN BROR ÄR SNYGGARE I KALSONGER ÄN DU

Sinnan Hammar

8 december 2012 02:01

tööööööööntigt jag skiter i det!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinnan Hammar - 4 februari 2013 13:42

Finns det något värre än att vara olyckligt kär? Jag kan inte komma på något just nu iaf. Åtminstone inte något jag själv fått erfara. (Krig, svält, våldtäkt och sånt spelar liksom i en helt annan liga, så det räknas inte just nu).   Alla har nog...

Av Sinnan Hammar - 1 februari 2013 12:55

 Det finns så mycket olycklig kärlek. Jag vet för ni skriver till mig om den hela tiden. Alla mejl och alla kommentarer med 'kärlek' i ämnesraden, jag läser och jag får ont i hjärtat över all olycklig kärlek som inte borde finnas. Alla ni underbara m...

Av Sinnan Hammar - 31 januari 2013 15:54

Det första de flesta människor tänker på när de hör ordet kärlek är förälskelse - att man är kär i en person. Men kärlek är så mycket mer än så. Kärlek är helt fantastiskt. Kärlek är livet. Kärlek är en känsla som alla människor borde få uppleva. Båd...

Av Sinnan Hammar - 19 november 2012 16:18

Heeeeej Turken hära kände att jag behövde skriva av mig lite!   Ämnet är vad folk förändras på alla år som går även jag..   Vad mycket som händer egentligen på ett år. Man kan känna att ett år går snabbt men inte förrän man stannar och känner...

Av Sinnan Hammar - 16 november 2012 11:53

Turken här igen!   Blir inget Ribbingebäck för mig i helgen har haft en del att ta igen så nu blir det lo hela helgen iallafall tills på lördag!   Dagens ämne blir synen jag själv har på Kärleken.   Min syn på kärlek är inte detsamma so...

Ovido - Quiz & Flashcards