känslornas blogg

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

nu kommer folk få spel av det jag skriver!!!

Av Sinnan Hammar - 19 november 2012 16:18

Heeeeej Turken hära kände att jag behövde skriva av mig lite!


Ämnet är vad folk förändras på alla år som går även jag..


Vad mycket som händer egentligen på ett år. Man kan känna att ett år går snabbt men inte förrän man stannar och känner efter förstår man vad tid som har flytt och är nu är så annorlunda.


Folk runtomkring en förändras(?), vissa till det bättre och andra till de sämre. Jag försöker alltid vara ödmjuk, problemet med mig är att jag har den senaste tiden haft alldeles för stor tillit till folk. Dvs, tills jag upptäcker att det inte är ömsesidigt. De människor jag bryr mig om och tycker om kommer jag alltid finnas där för.


Så funkar jag. Jag antar att vi alla är olika. Vissa saker är helt enkelt inte värda att kämpa för.
Och kalla mig inte känslokall för det är det sista jag är. Jag delar bara mina känslor me dem som är värda det.

Det känns som om förändringarna går liite för fort nu. Jag behöver stanna upp och tänka ibland, ta in vad som har förändrats. Men det hinner jag inte, och det leder till irritation. JAG vill har förändring NU. Just nu är jag inte den jag vill vara, jag gör inte det jag vill, lever inte så jag vill leva.


J A G   B E H Ö V E R   E N   P A U S.  Från det liv jag lever just nu, jag vill göra nya saker, men jag gör det inte. Dags att släppa på spärren och börja göra lite mer av det jag verklige VILL göra?


Men sen att vi människor förändras...

...men glömmer ibland att tala om det för varandra...detta tror jag kan vara en stor anledning till att så många separerar idag. Man sitter kanske där i en relation efter 10-20 år och undrar plöstligt "vem" den andre är...man har helt enkelt utvecklats olika i livet och glömt bort att kommunicera med varandra....jag har hört många sådana slut på äktenskapet i min omvärld senaste åren.


ALLA FÖRÄNDRAS...för ser jag på mig själv idag - och för 8 år sen - så har det hänt väldigt mycket och jag tror att man utvecklas hela livet... 

Skillnaden är idag att jag är mer medveten om mina svagheter och styrkor...jag vet mycket mer vad jag söker i en relation...och vad jag söker för "kärlek"....MEN det är klart jag vet kanske ännu inte vem - ELLER hur var det nu..KANSKE vet jag det!!??...Hmmm...

Ja just det "HEMLIS"..hihi wink


Oavsett så tror jag att alla och allt kan förändras om man vill (och då menar jag till det mer positivasmiley Jag försökerdärför  alltid bemöta människor med "goda" ögon - inte döma någon - utan jag vill lära känna och se vad den personen har för POSITIVA sidor. De negativa finns där ändå....så är det bara! Människor kan förändras - men jag tror bara att man kan bara förändra sitt eget beteende inte någon annans.


DET VAR ALLT FÖR MIG! HA DET BÄST. GOD BLESS YOU ALL!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinnan Hammar - 4 februari 2013 13:42

Finns det något värre än att vara olyckligt kär? Jag kan inte komma på något just nu iaf. Åtminstone inte något jag själv fått erfara. (Krig, svält, våldtäkt och sånt spelar liksom i en helt annan liga, så det räknas inte just nu).   Alla har nog...

Av Sinnan Hammar - 1 februari 2013 12:55

 Det finns så mycket olycklig kärlek. Jag vet för ni skriver till mig om den hela tiden. Alla mejl och alla kommentarer med 'kärlek' i ämnesraden, jag läser och jag får ont i hjärtat över all olycklig kärlek som inte borde finnas. Alla ni underbara m...

Av Sinnan Hammar - 31 januari 2013 15:54

Det första de flesta människor tänker på när de hör ordet kärlek är förälskelse - att man är kär i en person. Men kärlek är så mycket mer än så. Kärlek är helt fantastiskt. Kärlek är livet. Kärlek är en känsla som alla människor borde få uppleva. Båd...

Av Sinnan Hammar - 29 november 2012 13:16

Hej turken här igen! Har inte skrivit på ett tag men har haft så mycket att göra! Nu iallafall till ämnet som jag har tänkt på en del: Det där med att kämpa eller ge upp. Stanna eller gå. Det där med att veta vad som är rätt, att ensam i en tvåsam...

Av Sinnan Hammar - 16 november 2012 11:53

Turken här igen!   Blir inget Ribbingebäck för mig i helgen har haft en del att ta igen så nu blir det lo hela helgen iallafall tills på lördag!   Dagens ämne blir synen jag själv har på Kärleken.   Min syn på kärlek är inte detsamma so...

Ovido - Quiz & Flashcards