känslornas blogg

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

hur ska man beskriva kärlek?

Av Sinnan Hammar - 6 november 2012 15:00

Hej  bloggen turken hära!

 

Jag vet att jag inte har skrivit på länge men nu ska det bli ändring på det!

dagens ämne handlar om hur man beskriver just kärlek!!

 

 

 

Kärlek är nästan omöjligt att beskriva. Känslan och upplevelsen är olika för olika personer och kan variera från gång till gång som man blir kär. 


För en del pirrar det i hela kroppen bara de tänker på personen de är kär i, några blir konstant rusiga och varma, vissa blir mest nervösa och kallsvettas medan andra blir energiska. En del känner en stilla känsla i magen eller bröstet, vissa kan inte sluta tänka på personen i fråga medan andra känner allt detta på en gång.Kärleken skiljer sig också beroende på om den är besvarad. Är du lyckligt kär känner du dig oövervinnerlig, är du däremot olyckligt kär kan det kännas som om hela världen rasar samman.



Kärlek eller förälskelse?

Ibland är det svårt att veta om man verkligen är kär. Kanske är du förälskad, bara lite intresserad eller kanske mest tänd. Ena dagen kan du känna dig förälskad i en person för att nästa dag vara jätteförälskad i en annan. Är det då kärlek? nej det är förälskelse eller mycket intresserad! Många tycker att kärlek är först när man känner varandra väl och accepterar varandra bra och dåliga sidor medan andra tror på kärlek vid första ögonkastet. Vad som är kärlek eller inte kan bara du själv avgöra. Kärleken är individuell och ingen har rätt att säga att det ska vara på det ena eller andra sättet.

Första kärleken


Första kärleken kommer när som helst i livet. En del blir kära på dagis och en del först i vuxen ålder, men tonårstiden är ofta en tid då kärleken blomstrar ordentligt. Man får en chans att testa sina känslor på en eller flera personer. Ibland nöjer man sig med att bara titta och drömma och man kan leva en hel vecka på att "hon såg på mig". Ibland får man chans att bli ihop med den man är kär i. Det kan vara en fantastisk upplevelse och en helt ny tid i livet kan börja.

Enligt svenska ordboken betyder kärlek "en stark känsla" , men vad betyder de för dig?

Respekt och kärlek till er läsare ni är bäst!


 
 
Ingen bild

Lina

6 november 2012 16:46

Jävlar vad bra skrivet :o trodde jag inte om dig !

Sinnan Hammar

7 november 2012 12:35

haha det går som sagt bättre och bättre! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinnan Hammar - 4 februari 2013 13:42

Finns det något värre än att vara olyckligt kär? Jag kan inte komma på något just nu iaf. Åtminstone inte något jag själv fått erfara. (Krig, svält, våldtäkt och sånt spelar liksom i en helt annan liga, så det räknas inte just nu).   Alla har nog...

Av Sinnan Hammar - 1 februari 2013 12:55

 Det finns så mycket olycklig kärlek. Jag vet för ni skriver till mig om den hela tiden. Alla mejl och alla kommentarer med 'kärlek' i ämnesraden, jag läser och jag får ont i hjärtat över all olycklig kärlek som inte borde finnas. Alla ni underbara m...

Av Sinnan Hammar - 31 januari 2013 15:54

Det första de flesta människor tänker på när de hör ordet kärlek är förälskelse - att man är kär i en person. Men kärlek är så mycket mer än så. Kärlek är helt fantastiskt. Kärlek är livet. Kärlek är en känsla som alla människor borde få uppleva. Båd...

Av Sinnan Hammar - 29 november 2012 13:16

Hej turken här igen! Har inte skrivit på ett tag men har haft så mycket att göra! Nu iallafall till ämnet som jag har tänkt på en del: Det där med att kämpa eller ge upp. Stanna eller gå. Det där med att veta vad som är rätt, att ensam i en tvåsam...

Av Sinnan Hammar - 19 november 2012 16:18

Heeeeej Turken hära kände att jag behövde skriva av mig lite!   Ämnet är vad folk förändras på alla år som går även jag..   Vad mycket som händer egentligen på ett år. Man kan känna att ett år går snabbt men inte förrän man stannar och känner...

Ovido - Quiz & Flashcards