känslornas blogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Sinnan Hammar - 30 januari 2012 11:56

Heeeeeeeeeeeeeeej!!!



Ni är bara för roliga, jag har inte skrivit på länge och då får man klagomål bara för att ni vill att jag ska skriva och det gillas faktis måste jag säga!!


det jag kan berätta från förra gången jag skrev är att jag har haft det ganska chill.

Har varit för det mesta i enköping denna helg och då hann jag även med att åka till stockholm för att ha lite info/interjuver med ett par säljare.


det som händer idag är att jag ska snart åka till adde så han får anställningsavtalen :-) sen blir det att åka och jobba lite så man får in lite extra pengar :-)


Sen till det roliga av allt, jag har funderat lite och känner att vi män och kvinnor är helt olika varandra... alltså inte till utsendet bara, utan hur vi tänker för vi killar för det mesta brukar va dom som tänker lite trögt med allt och tvärtom för tjejer.

Men  det är helt annat när det handlar om hur vi ska fungera, nu tänker ni säkert att jag ska säga att tjejer är sämre på något sätt och där har ni fel utan det jag menar är Killar har i regel otroligt svårt att förstå sig på tjejer och deras känslor på samma vis som tjejer har svårt att förstå sig på killar och deras känslor. I vissa avseenden så finns det självklart skillnader, men överlag så fungerar våra känslocentrum(limbiska systemet) likadant, vi finner överlag samma personlighetsdrag intressanta/attraktiva... men det finns självklart skillnader så som humor vilket inte är lika viktigt för kvinnor att ha för att män ska attraheras till dem.

Problemet uppstår dock pga att vi i vårat samhälle växer upp med en relativt skev bild på hur attraktion fungerar. De människor som jag stött på som haft mest självinsikt gällandes attraktion är de tjejer som säger att de attraheras till "Bad Boys". Det är relativt vanligt att man hör tjejers önskemål om drömkillar vara en romantisk formulering av en toffel, typ "Han ska vara kärleksfull, snäll, visa att han bryr sig om mig, tålmodig, en förstående lyssnare som frågar hur min dag varit, visa mig kärlek när jag jag minst förtjänar de" osv.


* Prioriterar partnern och dens behov högre än sig själv och sina egna behov.
* Ser alltid till att vara tillgänglig utifall partnern vill hitta på något.
* Talar ofta om hur mycket de älskar sin partner
* Undviker att tala med folk av motsatt kön, utifall partnern skulle bli svartsjuk.
* Väldigt ivrig om att alltid hålla med i allt och inget.

I praktiskt syfte så är ju toffeln väldigt bra att ha, men attraktionsvärdet är lika med noll. I jämförelse så är ex:et jag beskrev innan toffel-listan mycket mer attraktiv då han utgör en utmaning, något tjejen inte vunnit ännu, men vad som är mest hälsosamt är att hitta en välbalanserad person, en som drar gränser, har ett eget liv, men som ändå prioriterar sin partner i måttlig mängd. Samtidigt bör man som efterhängsen partner ställa sig frågan om det inte är dags att skaffa sig ett eget liv, eller iaf en hobby. Att göra sin partner till ens liv är inte hälsosamt och är direkt jämförbart med en person som gjort droger till sitt liv då relationer till vänner och familj tar stryk då de prioriteras bort.

Som kille fick jag lära mig att tjejer är ömtåliga varelser som vill att man ska visa uppskattning och tala om känslor om man är intresserad av dem, denna skolning började för min del redan på dagis och upprätts än idag i dagens samhälle... hur många tjejer har man inte skrämt bort pga de? Jag har trott att tjejer som inte visar intresse tillbaka inte förstått att jag är intresserad, varpå jag visat mer intresse, varpå de blivit mindre intresserade, osv... en ond spiral som tar död på eventuell attraktion.

Tjejer som är mysiga, snälla och visar upp en hel buffé av vänskapliga personlighetsdrag blir minst lika förvånade när killen verkar ointresserad.

Detta upprepar sig gång på gång på gång i de flesta umgängeskretsar och vänner ställer gärna upp med den lilla men bristande förståelse de har inom området vilket ofta förstärker en redan felaktig bild. Det vi beteendemässigt önskar oss hos våra partners är inte vad som är attraktivt, och man gräver lätt sin egen grav genom att försöka vara den person som du tror att din partner önskar sig, speciellt om den beskrivit en toffel i sina önskemål.

Så, avrundingsvis, killar och tjejer har generellt sätt fel uppfattning/modell om hur attraktion fungerar, och pga detta så tycker de att personer av motsatt kön är konstiga(avikande från modellen), medan de själva är minst lika konstiga enligt samma modell.


Har jag fel så får ni gärna skriva ett svar på detta så ska jag svara!!


ni får ha det så bra!!!







Av Sinnan Hammar - 24 januari 2012 12:07

Heeej på er!!!


Är just nu på jobbet kom in vid 10 och kommer förmodligen jobba till 21 ikväll.

Får se fall jag verkligen orkar jobba så hära mycket som jag gör nu men annledningen till att jag gör det är för att jag börjar med mitt egna företag den 1 februari och känner att lite extra pengar sitter inte fel om man säger så.



Har tröttnat på hur folk beter sig mot varandra... Visst jag är inte en ängel och kommer aldrig säga att jag är det men respekten mot äldre är en sak jag har lärt mig och jag vet att dom flesta ungdomarna får lära sig det men ändå så leker man att man är så tuff och visar ingen känsla... läste i en tidning nyss att en gammal gubbe på 72år hade blivit rånad och misshandlad säger bara fyfan vad fegt... blir så förbannad att jag vill bara åka till dom och slå ihjäl dom... Och det jag inte förstår det är att regeringen skaffar mer poliser med mera och lägger miljoner med pengar på att stoppa brottsligheten men det hjälper inte för om man kollar statistiken så är det mera brott mot äldre just nu än tidigare...  Byt regering snälla eller skaffa ett säkrare system !!!



Har inget mer för idag men vi hörs imorgon ha det så bra!!! :P

Av Sinnan Hammar - 23 januari 2012 16:33

Hej!!


Har hänt en massa saker just nu :-)


Allt med mitt egna företag flyter bara på, får riktigt bra feeel back av våran arbetsgivare som vi ska jobba åt och just nu är det 3 företag som har kontaktat oss och vill att vi skaa jobba åt dom :-D kan inte förstå att detta skulle sluta så bra!


Får be om ursäkt för detta jag skriver nu vad händer med svenska folket???

Folk har blivit så ytliga, folk lägger ut bilder på sig för att visa upp sig eller för att bevisa att dom är snygga....

men det roliga i det hela är att det hela handlar juh inte om hur du ser ut, utan hur du är som person jag själv jag lägger upp bilder på mig själv på facebook eller tvitter men jag gör det av en annledning och det är bara för att jag visar hur det har gått med min träning med mera och visst jag vet att det kanske lite ytligt men jag påstår inte att jag är snygg eller något sånt... och visst jag älskar att få komplimanger men det jag menar med detta är att folk är ute för att visa sin kropp och det blir som en marknad vem som är billigast och lättast att få!! Men jag säger inte att folk inte får göra det för alla har juh sin egna vilja men snälla det börjar gå över en gräns...


och till sist så kommer här en låt som jag är så sann... lyssna på texten så fattar ni vad jag menar!!  



Av Sinnan Hammar - 20 januari 2012 11:45

Heeej bloggen det var ett tag sen!!


Finns en massa jag vill skriva om för det har hänt en massa runt omkring mig måste jag säga.

Jag har startat ett eget företag som heter SMASH TM HB. Det är ett tele marketing och just nu har jag redan 7 st säljare så det går fort frammåt, Har även skrivit kontrakt med telecom tele4u som vill att vi ska börja sälja åt dom, Men håller även på med att skriva ett avtal med sveriges största spa hemsida som vill att vi ska sälja anonnser på derras hemsida. så jag kan inte klagga på något! Och derras hemsida heter www.Spaweekendhotell.se


Jag har även börjat träna på allvar när det handlar om gym, för jag känner att någon gång är det ju dax att fixa till kroppen med mera så varför inte just nu innan sommar! :-D


sen till mina känslor jag har förlorat den mest älskvärda person jag kände och det ångrar jag grovt fanns ingen annan person som jag älskad så mycket som denna:( men jag ska erkänna jag va kanske inte den bästa personen mot henne men jag förskte att bli bättre men  jag har alltid svårt att vissa mina känslor på ett bra sätt måste jag säga och jag vet att jag alltid kommer ha det men det jag lärde mig med detta så är det så att man ska ta vara på dom chanser man får innan man tappar den! Och det är något just nu jag får leva med.


Sen till det sista av mitt lilla blogg inlägg är att jag ska snart till enköping för att skaffa en till lokal för mitt företag så ni får ha det super :-D


hej svejs


ps här kommer en låt till er!



Ovido - Quiz & Flashcards