känslornas blogg

Alla inlägg under mars 2012

Av Sinnan Hammar - 14 mars 2012 09:31

Heeeej baaaabes!




Sikkan är fan en bra vän vad mer kan man säga... hon kan sina saker för att liva upp turken!

Hon lät mig sova hos henne igår och datanörden satt och spela halva natten med dennis och lillskiten och jag satt och kollade på!


Har varit i kontakt med facket idag och vad dom inte fattar är att jag själv har problem och på grund av att jag va så dum i huvudet och lät henne skriva på kontraktet.. så får jag stå mitt kast och tyvärr så är det så att folk lever på andras bekostnad så man kan ju inte klaga för då blir det bara en massa trubbel...


Och dom som inte fatta det igår så skriver jag det igen jag fixa en lägenhet och den skulle jag inte få flytta in förns i slutet av april men bara för att jag sitter i den sitsen som jag sitter i så ringde jag och förklara läget så jag får redan flytta in i den hära lägenheten den 27de denna månad utan att betala någon HYRA ALLS så om man vill suga ut blodet ut mig nu så är det bara att komma så fixar du det ganska fort... 



Jag tänkte ta upp ett ämne idag som ni alla vet om!



Men jag fick mig en rejältankeställare eller en funderare kanske man kan säga, om man nu kan kalla de så, men jag kom att tänka på att vad läskigt fort jag börjar lita på människor, jag öppnar upp mig som en enda stor bok, och låter dom bläddra mig, sidan för sida och får veta mitt liv.

Jag har många nära vänner, men det är endast få av dom vet hur mitt liv verkligen ser ut . Och hälften  av dom klickade jag med direkt,  vi behövde lixom inga direkta presentationer för  varandra utan vi bara gav oss varandra till varandra (om ni nu hajar)
Men det läskigaste i det hela är att man vet inte OM den här resan man börjat gjort med de här personerna någonsin kommer att ta slut eller om ens vänskap sätts på prov? och kommer då dom här människorna använda dom jobbigaste kapitlerna i ditt liv då, mot dig?


Jag menar att tror ni att dom kommer att föra dina absolut största hemligheter vidare, eller behåller dom instängda i någon slag "papperskorg" i huvudet...?
Visserligen är det ju såklart från person till person, men jag skulle så gärna vilja tro gott om dom människorna, man har ju ändå vart en del av varandra, gått igenom saker och upplevt situationer tillsammans...


Har du en gång blivit sviken känns det som en omöjlighet att kunna anförtro sig till någon annan person igen. Eller det behöver inte vara svårt att just tro på någon person, hela idén med tro kan kännas långt bort. Tro hopp och kärlek, tre viktiga ord där ”tro” är en stor del. Jag skulle vilja lägga till Tillit i de tre orden som då skulle bli fyra.


Här sitter jag och predikar om hur viktigt det är att lita på sig själv. Men om sanningen ska fram så tillhör jag inte den perfekta kategorin.  Och det känns faktiskt tryggt.

Men ska jag va ärlig så finns det någon som vet mera om mig en vad andra gör och det är de som är det trygga.


Dock blivit sviken lika många vilket har lett till att jag har växt i mig själv, fattat grejen med livet, insett att det aldrig kommer att vara enkelt. Så det känns som att jag har kommit långt ändå. Trots att jag inte ens litar på mig själv.



Jag litar på mig själv på en punkt, och det är att jag vet att jag kan gå vidare i livet efter en nedgång. Så bra känner jag mig själv, att jag har förstått att människor är idiotiska varelser, som ofta saknar empati och samvete, Och jag har aldrig påstått att inte jag är en idiot, för jag är inte så jävla god jämt och ständigt jag heller. Jag har gjort många misstag, jag har sårat, jag har svikit osv.. Men ni vet… ingen är perfekt, och jag tycker att det är bra. Bra att alla har brister och svagheter, bara de inte tar över det goda så är det fine för mig.


Och har en fråga som ni alla ska svara på och va riktigt ärliga när ni svarar.. alltså berätta för mig hur ni uppfattar mig som person alltså uppfettas jag som en ärlig person med mera?


Tacksam för svar!




Av Sinnan Hammar - 13 mars 2012 10:41

Heeeeeej bloggen!!!


Tänkte tala ut lite nu i bloggen som ni kanske inte visste som jag vill att ni ska veta..


Som ni alla vet så verkar jag va en stark person som har det lätt i mitt liv och det stämmer inte för fem öre kan jag lova. Jag va förut en person som pratade mycket om mitt liv för alla men märkte snabbt att folk tröttna på att jag tala ut om hela mitt liv så jag bestämde att hålla allt inom mig men nu har jag kommit till en gräns som gör att det blir svårt att va tyst.


Först och främst så har jag förlorat min lägenhet och har inte haft någonstans att sova på ett par dagar har bland annat blivit tvungen att sova ett par dagar på central station och ska jag va ärlig så känns de tungt att skriva ut det på bloggen men så är det, och visst jag ska inte sticka under stolen med att jag har snälla vänner som ställer upp ibland och lät mig sova över hos dom!


Och annledning till att det blev såhära va inte för att jag va en idiot utan för att jag hyrde i andra hand hos en i tunaberg hos en äldre tant. Hon va irane och hade bestämt att flytta till sitt hemland men efter typ 4 månader så bestämmer hon sig att flytta tillbaka och då kunde jag inte bo kvar, och visst jag blev förvarnad om det så jag köpte en lägenhet mitt i stan men där kunde jag inte flytta in försn den 17de april och när jag allt gick så snabbt och jag blev utan boende så ringde och gnällde lite så jag får flytta in där den 27de denna månaden.


Men det slutar inte dära heller för som ni vet så har turken ett företag och anställde en del folk som va mina vänner.. Och allt rullade på till för en vecka sen när man får ett brev från facket där det står att jag har blivit stämd av en av mina så kallade annställda och jag ska inte sticka under stolen med att jag har varit i kontakt med både facket och min kollega ett fler tal gånger och det verkade som vi löste det men i helvete heller så nu får jag stå mitt kast



Men jag ska inte sitta och deppa ner mig heller för ska jag va lite allvarlig så är jag glad som bara den för jag har en massa underbara personer runt mig som gör mig så glad, och visst jag tar det kanske inte så hårt att allt händer mig eller det kanske inte ser så ut men i själva verket så har det hänt värre saker förut för mig och då tog jag det hårt, men har lärt mig att ju mer man visar sina känslor ju sämre mår man bara för att man inte får den hjälpen man behöver plus även att människor idags läget livnär sig på andras olyckor.. så därför ska man superglad så slipper man en massa problem...


höres senare! puuuuuuuuuuuuuuuuss   


Av Sinnan Hammar - 12 mars 2012 20:00

HEEEEEEJ sluta upp med att läsa Sinnans bögerier. Gör nåt vettigt!

Hälsningar Esther

Av Sinnan Hammar - 12 mars 2012 14:50

Jag föll, föll som en sten från ett berg
föll för dig, en ängel från ovan, Du räddade mig
räddade mig från en värld av mörker och hat
Du satte världen i färger igen, Du gjorde det värt att leva

Jag föll för dig när du kollade mig i ögonen,
Dina ögon var det vackraste jag någonsin sett
Trodde först jag hade dött och kommit till himmelen

Allt du gör blir perfekt, allt du säger är vackert
Dina ögon får nordpolen att smälta
Din beröring är det mest underbaraste på jorden

Utan dig vore livet grått och trist, det är du som sätter världen i färger.
Du är världen för mig, ingen värmer mitt hjärta som du gör

När du känner dig ensam kommer jag redan vara där
När du känner dig rädd kommer jag göra allt för att du ska känna dig trygg


dina ögon är livfulla likt solen som kliver upp för en ny dag
de lyser av starkaste slag

dina läppar är som den ljuvligaste sommarnatt
vars kyssar gör mig matt

inget får mig att känna mig så trygg
som när du håller dina armar kring min rygg

ditt skratt smittar lika snabbt som ljuset
det ger mig det starkaste ruset

dina ben som slingrar sig tätt kring mina
får mina frusna tår att tina

även mitt svala hjärta du fått i brand
genom att låta mig hålla din hand


Du kom och tog mitt hjärta med storm
Vi skapar ett band där styrkan blir enorm

En gnista i båda våra liv
Där vi kämpar för varandra med knytnävar och kniv

Vi fann varandra via en gemensam länk
Där det slutade hand i hand tillsammans på en bänk

Min kärlek till dig växer sig stark
Lika kraftfull som biverkningarna av knark.


Kan inte låta bli att lägga ut kusinens låt i melodifestivalen! Och ja han är min riktiga kusin!! inget skitsnack!!


Av Sinnan Hammar - 7 mars 2012 10:24

hahah såg att mitt förra inlägg blev för flumit inte ens jag fatta vad jag skrev....... lol


men har ni några frågor så är det bara att ställa dom så svarar jag så fort som möjligt!

Av Sinnan Hammar - 7 mars 2012 08:21

Heeej mina små underbara jävlar!


Tänkt börja med att förklara lite lätt vad som har hänt dom hära dagarna när jag inte har skrivit i bloggen,

orkade tyvärr inte igår. Som ni fick veta har jag ingen bostad sen i fredags.. Så på fredagen fick jag inte tag på någon efter jag hade jobbat så lilla jag hade inget annat val en att försöka sova på station... Sedan på lördagen så försökte jag förklara läget igen för mina vänner men av någon annledning så tror dom jag luras eller något så va tror ni jag får göra jo sova på station igen och det gör jag inte om igen fy fan alltså.... Sedan på söndagen så trodde jag verkligen att jag skulle få göraa om det men som tur har man en snäll vän som heter Rasmus Eriksson plus även en bror är bra snäll han med!


Sen kommer vi till det BÄSTA AV DET BÄSTA, som jag skrev igår så har jag blivit förälskad och det är i en person som man verkligen kan beskriva som den mest underbara person, alltså hon har verkligen allt, personligheten, utseendet, humorn som slår mig med häst längder, hon har så mycket att man verkligen inte skulle få stopp på det! hennes otroligt fina namn är.. Jeeeeeaaaaannnnneeeetttttt alltså lol jag menar såklart jeanett myhre


nu till det otroligt roliga ämnet politik med dom jävla assen till moderater..... jag verkligen hatar dom skulle vilja skjuta huvudet av alla dom.... och annledning till att jag pratar om detta nu är bara för det jag fick läsa i tidningen imorse att dom har byggt nya lägenheter på tre olika ställen i uppsala och hyrorna va skit höga...

Här är dom 3 husen med lägenheter och ska påpeka att samtliga månadshyrorna är exklusive varmvatten,kallvatten och hushållsel.


Kastanjen                                         
   Två torn1                                           Tr
asthagen

1 rum och kök 47kvm 6560kr/mån            2 rum och kök 64kvm 8538kr/mån           1,5 rum och kök 49 kvm 7077kr/mån

2 rum och kök 56kvm 7775kr/mån            3 rum och kök 73kvm 9618kr/mån           3 rum och kök 78kvm 9982kr/mån

5 rum och kök 113kvm 13364                   4 rum och kök 85kvm 11030kr/mån         4 rum och kök 90kvm 12173kr/mån


kommunalrådet Cecila Forss som är moderat är ansvarig  för uppsalas bostadapolitik. 18 minuter bad att få veta vilket ansvar hon anser sig ha i den rådande bostadskrisen.


Tycker du att det är rimligt att bygga ettor för cirka 6500 kronor i månaden?

- Det är helt orimligt för mig att svara på hur andra vill göra med sin ekonomi.


Du måste ju kunna svara på vad du tycker?

- Det är inte aktuellt för mig att flytta in i en etta och därför kan jag inte svara på det.


och så fortsätter det men den kvinnan lär ju förfan inte må bra..


Och nu kanske ni tycker det är konstigt att jag ställer mig upp och skriker när det handlar om pengar men denna gång tänker jag inte på mig själv för jag känner en massa här i uppsala som blir tvungen att jobba satan bara för att få ihop till hyra med mat när dom går i skolan eller precis gått ur och får bara vikariat då blir det fan jobbigt... skärpning moderater ni kan inte täänka som ni gör, att ni är mycket mera världa, för det finns ingen moderat som kan säga att dom tänker på sina med människor för ni har ju gjort dom rika rikare och dom fattigare fatigare...


jaja inte ska jag va sur heller så bjuder på en låt åt er! låter väcker verkligen debbat till politikerna att dom snart måste fatta att det kan inte va såhära i samhället!



Av Sinnan Hammar - 6 mars 2012 11:34

Hej bloggen!


Får be om ursäkt att jag inte skrivit på ett tag men har haft en del att gör men har även varit med underbara personer så man hinner knappt skriva, men sen har det hänt en del saker i mitt liv som jag har blivit tvungen att ta hand om!


Först och främst så bestämde jag igår att jag inte kommer starta upp företaget längre bara för att det är så sjukt mycket som händer just nu och så har jag fått en del jobb erbjudande som är intressanta.

Sen till en annan sak som just nu har hänt mig är att jag är utan boende sen i fredags, igen på grund av att jag hyrde en lägenhet i andra hand och kvinnan bestämde sig för att flytta tillbaka, så jag får lov att sova hos några vänner ett tag fram över tills den 25e denna månad för därefter får jag MIN EGNA lägenhet!


Sen till lite roligare nyheter och det är att jag är att jag har blivit förälskad vad mer behöver man säga turken flyger på moln varje dag typ hehe!


Dagen ämne blir något som jag vet ni tjejer tänker om oss killar och därför lägger jag bara upp denna bild bara för att ni ska få svar på era frågor!


  


vad mer behövs att sägas förutom att jag vet att alla killar är inte svin fast ni kanske tror det så har ni fel!


måste sticka vidare men vi hörs imorgon!


Ovido - Quiz & Flashcards