känslornas blogg

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

är det lätt att förstå?

Av Sinnan Hammar - 12 oktober 2012 11:19

 Hej bloggen turken här igen!


Efter gårdags inlägget så kan jag inte sluta skriva för folk va inte berädda på att lilla jag skulle skriva om kärlek haha. Folk från kyrkan trodde jag hade tagit något osv för tydligen så passar det inte min personlighet, men alla som känner mig vet att jag är en knasboll men en otroligt rolig sådan men sen är jag en kille som har varit med om en hel del så därför kan jag en del om just det ämnet!


Så dagens ämne blir att "förstå kärlek är inte så enkelt som man tror" Kärlek är ett sådant ämne att jag skulle kunna detta i flera veckor men har kommit fram till att det bästa är att skriva lite om det, för det är inte enkelt att förstå just kärlek för vi människor brukar lyssna på hjärtat.

Jag tror inte på att följa sitt hjärta, jag tror på att låta hjärna och hjärta samarbeta. Om man bara följt sitt hjärta hade livet varit en ända röra!
Allting är kärlek för allt bygger på kärlek och på vilja, som såklart hänger ihop.
Jag tror att gå ifrån någon man älskar är kärlek, det är kärlek till varandra, för utan kärlek hade man stannat i något på grund av bara hjärta eller bara hjärna.

Man måste dö några gånger innan man kan leva

 

 

Tänkte skriva en massa mer men tyvärr så har min hjärna lagt av så nu blir det att åka och va pajas med Simen och acce ha det bra mina små underbara pajer!!!

 
 
  '

'

12 oktober 2012 16:52

vilken snygg design du har!!

http://.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sinnan Hammar - 4 februari 2013 13:42

Finns det något värre än att vara olyckligt kär? Jag kan inte komma på något just nu iaf. Åtminstone inte något jag själv fått erfara. (Krig, svält, våldtäkt och sånt spelar liksom i en helt annan liga, så det räknas inte just nu).   Alla har nog...

Av Sinnan Hammar - 1 februari 2013 12:55

 Det finns så mycket olycklig kärlek. Jag vet för ni skriver till mig om den hela tiden. Alla mejl och alla kommentarer med 'kärlek' i ämnesraden, jag läser och jag får ont i hjärtat över all olycklig kärlek som inte borde finnas. Alla ni underbara m...

Av Sinnan Hammar - 31 januari 2013 15:54

Det första de flesta människor tänker på när de hör ordet kärlek är förälskelse - att man är kär i en person. Men kärlek är så mycket mer än så. Kärlek är helt fantastiskt. Kärlek är livet. Kärlek är en känsla som alla människor borde få uppleva. Båd...

Av Sinnan Hammar - 29 november 2012 13:16

Hej turken här igen! Har inte skrivit på ett tag men har haft så mycket att göra! Nu iallafall till ämnet som jag har tänkt på en del: Det där med att kämpa eller ge upp. Stanna eller gå. Det där med att veta vad som är rätt, att ensam i en tvåsam...

Av Sinnan Hammar - 19 november 2012 16:18

Heeeeej Turken hära kände att jag behövde skriva av mig lite!   Ämnet är vad folk förändras på alla år som går även jag..   Vad mycket som händer egentligen på ett år. Man kan känna att ett år går snabbt men inte förrän man stannar och känner...

Ovido - Quiz & Flashcards